Կենսագրությունը
ԹԱԴԵՎՈՍՅԱՆ Եղիշե Մարտիրոսի [12 (24).9. 1870, Վաղարշապատ – 22.1.1936, Թբիլիսի, թաղված է Երևանում], նկարիչ: ՀԽՍՀ արվեստի վաստակավոր գործիչ (1935): Վրաստանի գեղանկարչության ակադեմիայի հիմնադիրներից (1923) և առաջին պրոֆեսորներից: Սովորել է Թիֆլիսի Տեր-Հակոբյան պանսիոնում (1879–81), Մոսկվայի Լազարյան ճեմարանում (1881–85), գեղանկարչական քանդակագործության և ճարտարապետության ուսումնարանում (1885– 1894): 1894–95-ին դասավանդել է Էջմիածնի Գևորգյան ճեմարանում, ապա Մոսկվայում մասնակցել ցուցահանդեսների: 1901-ից բնակվել է Թիֆլիսում: 1916-ին աջակցել է Հայ արվեստագետների միության ստեղծմանը, ընտրվել նախագահ: Ցուցահանդեսներ է կազմակերպել Երևանում (1919, 1921), գործակցել Թիֆլիսի Հայարտանը:
Շիրիմը գտնվում է Հայաստանի Հանրապետությունում՝ Երևան քաղաքի «Կոմիտասի անվան զբոսայգու» պանթեոնում:
"(նյութը տրամադրել է «ՀԱՅԿԱԿԱՆ ՀԱՆՐԱԳԻՏԱՐԱՆ» հրատարակչությունը)"Գործունեությունը
1900-ական թթ. սկզբին Թադևոսյանն առաջինն է կիրառել իմպրեսիոնիզմին հատուկ գունային և լուսաօդային միջոցներ («Գետաբերան. Պուլդյու», 1902, «Հանճարը և ամբոխը», 1909): Նա նախընտրել է աշխարհի իրապաշտպանական ճանաչողությունը, չսահմանափակվելով սոսկ տպավորությունների վերարտադրությամբ՝ երբեմն հարել սիմվոլիստական մտայնությանը («Իմ անուրջներից մեկը», 1905 և այլն): Արժեքավոր են թարմաշունչ ու քնարական բնապատկերները («Արագած», 1917, «Արարատ», 1934), ինչպես և բազմաթիվ էտյուդները: Դիմանկարչության բնագավառում դրսևորված վարպետությանն ավելի ուշ գումարվել է հոգեբանական խորությունը («Ալեքսանդր Շիրվանզադե», 1929, «Հովհաննես Թումանյան», 1933, «Ինքնանկար», 1933): Թեմատիկ դիմապատկերի նշանավոր գործ է Թադևոսյանի վերջին կտավը՝ «Կոմիտասը» (1935): Մի շարք գործերում նա վերարտադրել է հայկական կոտորածների ու պանդխտության հետ կապված դրվագներ («Դեպի պանդխտություն», 1895, «Կեսօրյա ճաշ», 1896), անդրադարձել իր ժողովրդի վաղ անցյալին («Հոգեհաց. Արտաշեսի մահը», 1910, «Տորք Անգեղ», 1910, «Արշակ և Փառանձեմ», 1921), երբեմն հարել հայ հին որմնանկարչության ու կիրառական արվեստի ավանդույթներին («Ջան գյուլում», 1907, «Ասլան աղա», 1912): Մինչև 1920-ական թթ. դիմել է նաև կրոնական սյուժեների («Սիսարայի մահը», 1893, «Քարոզ ուղղադավաններին», 1896, «Տիրամայր», 1917): Ուշագրավ են Թադևոսյանի «Հանճարը և ամբոխը» (1909), «Քրիստոսը և փարիսեցիները» (1919) գործերը: Թադևոսյանի գործերից պահվում են ՀԱՊ-ում (նաև Էջմիածնի մասնաճյուղում), ԳԱԹ-ում, Արևելքի ժողովուրդների արվեստի պետական թանգարանում (Մոսկվա), Վ.Դ. Պոլենովի թանգարանում (Պոլենովո, ՌԴ Տուլայի մարզ):